Helista: (+372) 5661 7974

Teemasari “Funktsioneeriv koduleht” teine osa: Kuidas panna koduleht müüma?

Pole enam üllatus, et aina enam ettevõtjaid on oma äritegevusega ka internetimaastikule kolinud ja hakanud tegelema online müügiga. Ja seda täiesti põhjendatult – internetipoodides shoppamine on ajapuuduses vaevlevas inimkonnas aina populaarsemaks tegevuseks arenemas. Just nendel põhjustel on ettevõtetel kasvav vajadus hästi müüvate kodulehtede järele.

Ilusa disainiga koduleht võib küll saavutada brandi parema tuntuse, kuid ainult kena välimusega koduleht ei pruugi hakkama saada teenuste või toodete müügiga. Selleks, et Sinu koduleht ikka müüks, tutvustame esimest kolme müüva kodulehe põhielementi.

1. Alateadlikud suunajad

Uuringud näitavad, et esitatavad objektid või pildid võivad meid suunata mingile ennustatavale käitumisele. Näiteks tehti lastega jõuluvana mütsi katse. Tulemuseks oli see, et pärast jõuluvana mütsi nägemist, olid lapsed lahkemad komme teistega jagama. Jõuluvana müts kehastab meie alateadvuses positiivset emotsiooni, kui häid asju teistega jagada või teha üldiselt heategusid.

Lens Optika on oma esilehel kasutanud omanäolist, nooruslikku ja stiilset prillidega naisterahavast tõenäoliselt sellel eesmärgil, et julgustada inimesi Lens Optika heast tootevalikust leitud prilliraame kandma. Meie hinnangul on see õnnestunud pildivalik, sest Lens Optika slogan „Sinu optiline isikupära“ kutsub üles massist eristuma ja nii toetab sellega pildi sõnumit ja vastupidi. Kes meist siis ei tahaks olla isikupärane?

Kui hakkad kodulehe jaoks pilte valima, siis mõtle sellele sõnumile, mida kodulehe külastajale edasi tahad anda. Vali pildid, mis sisaldavad endas mingit mõtet või tunnet. Ära pane kodulehele suvalisi pilte – kui nad ei too sulle kasu, siis ei pea neid seal üldse olema.

2. Vältige valikute tegemise halvatust

Turunduses on täiesti olemas selline mõiste nagu „valikute tegemise halvatus“. See juhtub siis, kui potentsiaalsele kliendile on antud liiga palju valikuid. Valikuvõimalus on muidugi hea, kuid kui inimesele anda ette liiga lai valik, võib ta sattuda segadusse. Ükski ettevõtja ei taha, et nende klient pärast kahetseks – kui ostja pärast leidab, et ta ikkagi ei teinud õiget valikut.

Ameerika psühholoog (Barry Scwartz) on tõestanud, et kui satume valikute tegemisel segadusse, siis pigem hakkame seda konkreetset teenust või ülesannet vältima (valikute paradoks) – ja see on just see, mida kodulehe disainimisel pead arvesse võtma.

Tele2 on õigesti välja toonud vaid 4 paketti, mille nimetused muudavad otsuse tegemise kliendi jaoks väga lihtsaks – kui sa ei ole vähemalt 60-aastane või kooliealine inimene ja sind ei rahulda ainult perega soodsalt rääkimine, siis hinnaliider on ilmselgelt kõige sobivam variant.

Näita oma kliendile kristallselgelt, mis on just tema jaoks kõige parem valik, nii väldid valikutetegemise halvatust. Seleta lahti, mis on iga valiku plussid või too populaarseim valik (näiteks pakett) kuidagi visuaalselt esile. Kui populaarseim toode/pakett ei ole see, mida klient vajab, küll nad siis oskavad juba ise edasi otsida, sest selline „vaikimisi“ valik aitab vältida mõtte kinnijooksmist.

3. Näita oma toodet

Kui külastame füüsilist kauplust, näiteks toidupoodi, siis seal saame kaupa uurida, vaadata ja vahel isegi maitsta. Oma ostuotsused teeme just sellisel viisil kogutud andmete põhjal. Kas tomatid on ikka piisavalt küpsed? Kas need maasikad on ikka piisavalt värsked? Kas leib on pehme?

Kui Sa müüd teenuseid või tooteid internetipoes, peaksid tegema täpselt sama asja: näita toodet. See on lausa hämmastav, kui palju leidub kodulehti, mis üritavad müüa tarkvara, aga ei näita oma rakenduste ekraanipilte (screenshots). Tõsi, tegemist on toodetega, mida ei saa katsuda, digitaalset kaupa ei saa käes hoida ega nuusutada, aga seda on siiski võimalik näha.

Insertlive on lausa terve sisulehe oma programmi sisuhalduse piltidele pühendanud. Inimeste ostuotsused sünnivad toodet silmadega vaadates. Miks? Sest toote väljanägemine on esimene indikaator hindamaks, kui kasutuskõlblik konkreetne asi on.

Kui inimesed näevad keerulist programmi sisuhaldust, mõnel juhul kasvõi ainult ebameeldivaid värvitoone, võidakse eeldada, et see ei ole just kõige parem platvorm, mida kasutada. Lase inimestel ettekujutada, kuidas seda tarkvara kasutada oleks ja oledki müügile sammuvõrra lähemal.

Esimesed nõuanded müüva kodulehe loomiseks on Sul nüüd teada. Kui vajad abi teooria sidumiseks praktikaga, võta meiega ühendust!

 

 

Comments are closed.

Visioon

Olla Eesti kõige rahulolevamate klientide ja töötajatega internetiturundusega tegelev edukas ettevõte.

Missioon

Mitmekesistada internetiturunduse teenuseid ja tõsta konkurentsi.

RS Turundus

Telefon: (+372) ) 5688 4327
Koduleht: www.rsturundus.ee
Email: info@rsturundus.ee