Helista: (+372) 5661 7974

Teemasari “Funktsioneeriv koduleht” kolmas osa: E-poe ülesehituse planeerimine


E-poe ülesehitus peab olema midagi enamat kui lihtsalt silmale ilus vaadata. Pigem tuleks e-pood disainida selliselt, et klientide jaoks oleks ostuprotsessi läbimine võimalikult lihtne ja kiire.
Anname mõningad nõuanded, mida e-poe planeerimisel tuleks arvesse võtta, et see töötaks oma eesmärgi nimel võimalikult efektiivselt.

1. Võimalda klientidel tootevalikut võimalikult palju täpsustada

Sinu e-poe ülesehitus peaks võimaldama toodete filtreerimist erinevate parameetrite alusel– hinna, populaarsuse, suuruste järgi või poodi sisestamise alusel jne. Toodete filtreerimine lihtsustab oluliselt soovitud toote leidmist ning eriti oluline on see võimalus siis, kui toodetel on palju erinevaid värvide või suuruste variatsioone. Pole eriti rõõmustav leida tootelistist jalanõud, mida polegi võimalik soovitud suuruses tellida.

2. Kontrolli, et otsingulahter töötaks!

Otsinguvõimalus on e-poodidel üks olulisim ostude sooritamisele kaasa aitav funktsioon. Kui potentsiaalsed kliendid tahavad e-poest midagi kiirelt üles leida, kasutatakse väga suure tõenäosusega just otsingut.  Säti otsingulahter üleval paremasse nurka ja pööra tähelepanu sellele, et see oleks nähtaval ükskõik, millisel sisulehel viibid.

3. Kui midagi on laost otsa saanud, siis anna sellest teada

Paljud e-poodi omavad ettevõtted teevad suure vea sellega, kui ei pea korrektset arvestust laoseisu üle. Kui mingi toode on laost otsa saanud, siis kindlasti märgi see info toote juurde nähtavale kohale, sest pole midagi hullemat, kui pettunud klient, kes on juba ostu ära teinud ja saab hiljem „kurva“ uudise osaliseks.

4. Navigeerimismugavus

Mugav ja lihtne navigeerimine on samuti iga e-poe jaoks üks tähtsamaid omadusi. Kui su e-poes on palju kategooriaid, siis peaksid kindlasti kaaluma nende jaotamist pea- ja alamkategooriatesse. Vastasel korral võib sait liiga palju infot ühel lehel sisaldada ja nii tekib külastajal segadus. E-poele loob selgust ka see, kui kategooriates liikumine jätaks külastajale maha jälje e. breadcrumb’i. Selle abil teab külastaja alati, millise kategooria alt ta antud alamkategooriasse ja tooteleheni jõudis.

Näiteks Moemutri e-poes on õigesti tehtud:

5. Kaasa e-poe tegevusse sotsiaalmeedia

E-poe edukusele aitab väga olulisel määral kaasa sotsiaalmeediaturundus, Eestis peamiselt Facebook. Säti toodete ja e-poes leiduvate piltide juurde share ja like-nupud. Need võimaldavad inimestel sinu tooteid kerge vaevaga sõpradele jagada.

6. Eemalda tootelehelt müra

Täpselt nagu füüsilisi poode, tuleb ka e-poe tootelehti korras hoida. Iga tootelehet peaks sisaldama professionaalseid pilte, asjakohast tootekirjeldust ja hinda. Väldi tootelehtede risustamist ebavajalike reklaamidega, mis võivad külastaja tähelepanu toote ostmiselt eemale juhtida. Toote juurde oleks õige lisada näiteks ’seotud tooted’.

7. Ole kättesaadav

Kuigi e-poest ostmine on muutumas aina populaarsemaks, siis endiselt säilitatakse e-poodide suhtes teatud ettevaatlikus. Usaldusväärsuse tõstmiseks lisa oma telefoninumber ja muud kontaktandmed kättesaadavasse kohta, et klientidel oleks lihtne oma küsimustega klienditeenindajani jõuda. Telefoninumbril on usaldusväärsuse võitmisel väga oluline osakaal, sest kliendid eelistavad reaalset inimest nimetule firma esindajale, kui jutt käib ostu sooritamisest internetis.

Vajadusel aitab RS Turundus hea meelega sul e-poe ülesehituse koostada. Võta meiega ühendust!

Comments are closed.

Visioon

Olla Eesti kõige rahulolevamate klientide ja töötajatega internetiturundusega tegelev edukas ettevõte.

Missioon

Mitmekesistada internetiturunduse teenuseid ja tõsta konkurentsi.

RS Turundus

Telefon: (+372) ) 5688 4327
Koduleht: www.rsturundus.ee
Email: info@rsturundus.ee