Helista: (+372) 5661 7974

Social Search – valmistu revolutsiooniks!

Juba 2010. aasta lõpus tekkis mõiste Social Search ning hakati rääkima sellest, et tuntud otsingumootorid (Google, Bing) hakkavad otsingutulemusi siduma sotsiaalvõrgustikes toimuvate aktsioonidega.
2012. aasta alguses nägi ilmavalgust selle kõlaka tõestusmaterjal – Google Plus Your World. Suvel tutvustas ka Bing uuendatud otsingusüsteemi. Niisiis otsustasime, et oleks viimane aeg vaadata üle, millist rolli SEO’st mängib sotsiaalvõrgustike kontekst ning kuidas võiksid Eesti ettevõtted oma turundusstrateegiaid vastavalt sellele uuenduslikule trendile korrigeerida.

Social Search – mida see tähendab?

Nagu teame varasemalt, siis orgaaniliste positsioonide kujunemine otsingumootorites taandub peamiselt kahele mõjurile –  asjakohasusele ja usaldusväärsusele.
Asjakohasus on tagatud, kui kasutada strateegilisi märksõnu (märksõnad, millega soovitakse otsingumootorites leitavad olla) kodulehe sisulehtede pealkirjades, alapealkirjades, ankurtekstides ja kodulehe sisutekstides.
Kodulehe usaldusväärsuse tagavad teistel saitidel leiduvad viited sinu kodulehele. Teada-tuntud teema.

Social Search on põhimõtteliselt otsingumootorite upgrade -  uue aja otsingumootorid võtavad otsingutulemuste järjestamisel arvesse kasutaja eelnevaid tegevusi internetimaastikul ja suhtlusvõrgustikus kasutajaga otseselt või kaudsemalt seotud materjale. See toimib põhimõttel, et otsingumootor seab prioriteetseks sellised otsingutulemused, mis on ühel või teisel viisil kasutajaga seotud (näiteks fännilehtedega liitumine Facebookis, blogimine või follow’mine Twitteris , aga ka kasutaja suhtlusringkonna poolt märgitud huvid).

Selle pika definitsiooni kõrvale võiks näiteks tuua postituse alguses mainitud Google Plus Your World‘i.

Idee on selles, et Google otsingu tulemused on seotud Google Plus sotsiaalvõrgustikuga -> eelistatud on sellised otsingutulemused, mis on kasutaja sotsiaalvõrgustikus olevate inimeste poolt saanud mingisugust kajastust. Sellest, kuidas kõik täpselt toimib, selgitab hässti Google Plus Your World video.

Teise näitena lisame siia Facebooki.
Facebooki eestvedaja Mark Zuckerberg teatas hiljuti, et nende meeskond töötab hetkel Facebooki otsingusüsteemi kallal, mis toetuks kasutaja tegevusele. Ta selgitas, et otsingumootoreid kasutatakse tänapäeval aina enam vastuste saamiseks. Ta pidas silmas vastuseid küsimusele näiteks, kuhu võiks sushit sööma minna. Ta lisas, et kui otsingumootoreid sellel eesmärgil kasutatakse, siis Facebookil oleks üsna unikaalne positsioon turul, et vastata inimestel tekkinud küsimustele.
Marki sõnul tehakse Facebookis juba praegu iga päev 1 miljard päringut. Loomulikult otsitakse Facebookist  inimesi või firmade fännilehti, aga on on suur tõenäosus, et Facebookist hangitakse eelinfot mingite otsuste tegemiseks (näiteks mida vabal ajal ettevõtta või kuhu shoppama minna).

Kuidas valmistuda Social Search revolutsiooniks Eestis?

Kuigi Social Search ei ole maailmas veel täiskäiku saanud, rääkimatagi selle laialdasest levikust Eestis, peame hakkama märkama seoseid SEO ja sotsiaalmeedia vahel juba varakult. Anname mõned näpunäited, kuidas tundmatuks tulevikuks valmistuda:

1) Leia oma ettevõtte olemasolevad tugevused.
Heida pilk Google ja Bing otsingumootori otsing tulemustesse ja selgita välja kõige rohkem kajastust (jagamiste/laikimiste näol) saanud uudised/tooted/fotod ettevõtte sotsiaalmeediavõrgustike kontodel. Kas leidub midagi kattuvat? Kui leiad mingit tüüpi sisu mis on üheaegselt otsingumootorites heal positsioonil ning saab palju tagasisidet, siis kindlasti tasub seda sisu edasi optimeerida.
2) Täida firma kontod teemakohaste märksõnadega.
Ameeriklased kasutavad Bing otsingumootorit juba päris arvestatavas mahus ja tead, mis juba praegu juhtub, kui nad sisestavad otsingulahtrisse mingi märksõna?
* Esiteks annab Bing vastuseks tavapärased otsingutulemused.
* Teiseks näitab Bing sõpru, kes on jaganud mingeid postitusi, mis seda märksõna sisaldavad või kelle profiilil seda märksõna mainitud on.
Seega tasub kindlasti strateegilisi märksõnu firma kontol julgesti kasutada. Pole see aeg ka enam kaugel, kui samasugune süsteem Eestisse jõuab.

3) Tekita strateegiliste märksõnadega seotud sisu, mida saab sotsiaalmeedias jagada.
Tee nimekiri märksõnadest, millega tahaksid otsingumootorites headel positsioonidel olla. Kas su firma koduleht, blogi ja sotsiaalvõrgustike kontod juba sisaldavad piisavalt neid märksõnu? Vali 2-3 kõige tähtsamat sõna välja ning keskendu esialgu ainult nende märksõnadega seotud sisuloomele, mida on lihtne sotsiaalvõrgustikes jagada. Elementaarne liigutus – lisa postitustele Facebooki share ja like ning Google +1 nupp.

4) Tee kindlaks, kes on sinu aktiivsed fännid sotsiaalmeedias ja hoia neid.
Nielseni uuringud on teinud kindlaks, et 92% tarbijatest üle maailma usaldavad sõprade ja tuttavate soovitusi rohkem kui ühtki teist reklaamivormi. Just sel põhjusel peaksid nägema fännides käepikendust uute turgude vallutamisel.
Seega näe natuke vaeva ja tee kindlaks, millised fännid järjepidevalt sinu sotsiaalmeedia toodangut jagavad ja mõtle väja, kuidas neid seda tegevust jätkama julgustada. Ehk täna järjepidevaid fänne näiteks erisoodustustega, auhindadega või varusta neid infoga varsti turule jõudvatest uutest toodetest enne, kui avalikkus teada saab. Eestis oskab Concert Club oma püsikliente väga hästi hoida.
5) Mäleta kuldreeglit!
RS Turunduse kogu turundusstrateegiate loomine põhineb ühel tähtsalt reeglil – sisuloome peab olema klientidele kasulik, huvitav ja oluline. Väärtusliku sisu loomine teel tähtede poole on juba väga hea algus. Inimesed ju jagavad ikka infot, mis võiks ka sõpradele kasulik ja informatiivne olla.

Tahad rohkem teada? Võta meiega ühendust!

Comments are closed.

Visioon

Olla Eesti kõige rahulolevamate klientide ja töötajatega internetiturundusega tegelev edukas ettevõte.

Missioon

Mitmekesistada internetiturunduse teenuseid ja tõsta konkurentsi.

RS Turundus

Telefon: (+372) ) 5688 4327
Koduleht: www.rsturundus.ee
Email: info@rsturundus.ee