Helista: (+372) 5661 7974

Kuidas toimib efektiivne internetiturundus?

Kõige levinum viga, mida ettevõtjad turundamisel teevad on see, et üritatakse oma tooteid ja teenuseid inimestele maha müüa. Ei kõla loogiliselt? Siin on seletus – tüüpilised kõikidele inimestele suunatud “osta seda”-kampaaniad mõjuvad inimestele nagu halli massi kaduvad väliplakatid, mida nad on harjunud iga päev nägema ja õppinud ignoreerima. Ettevõtjad – on aeg 21. sajandi turunduseks!

Kuidas üldlevinud turundusapsu vältida ja kuidas toimib efektiivne internetiturundus?

Esiteks – iga firma peab looma personaalse turundusstrateegia. Tähtsaim küsimus, millele strateegia loomise juures keskenduda tuleks –  kuidas Internetis leiduvaid turunduskanaleid maksimaalselt saaks enda huvides ära kasutada?
Turundusstrateegia eesmärk pole otseselt inimestele tooteid/teenuseid müüa, vaid võimaldada ettevõtetel kiiresti õppida, kuidas järjepidevalt internetiturunduskanaleid kasutades täita oma digitaalselt arenenud klientide vajadusi.

Siin on mõned näpunäited, kuidas internetiturundus tõhusamalt enda kasuks tööle panna:
1. Kaasake oma sihtgrupp oma toodete/teenuste arendamisse

Sellises stiilis turunduskampaaniad on üks efektiivsemaid vahendeid üldse. Inimestele meeldib väga, kui nad saavad ise ettevõtte poolt välja saadetud informatsioonis osaline olla.
Taolised kampaaniad (kui need õnnestuvad) suurendavad brändi tuntust ja usaldusväärsust, mis on väga kandvad sillad otse klientide südameisse. Taolise tule-löö-kaasa sõnumiga kampaaniad kindlustavad püsiklientide lojaalsuse, kes reklaamivad sinu firmat oma sõpradele pikka aega ka pärast kampaania lõppemist.
Geniaalse kampaaniaga tuli eelmisel aastal lagedale eelmine Premia jäätis – Loo endale unistuste jäätis.

2. Kasuta internetis leiduvaid “varjatud” turunduskanaleid 

Interaktiivsed online-keskkonnad nagu blogid, foorumid ja Facebooki kontod pakuvad klientidele soetatud toodete/teenuste kohta jooksvalt asjakohast informatsiooni ja tänu sellele töötavad väga tõhusa turunduskanalina.
Online-keskkondade olemasolu puhul tuleb kindlasti meeles pidada, et tegevus peab olema järjepidev – ettevõtted peavad kindlustama korrapärase kohaloleku keskkondades, kus nende sihtgrupp aega veedab ja küsimustele vastuseid otsib. Enamasti tähendab see firmade jaoks oma klientide murede ja rõõmude kuulamist, probleemide lahendamist ning kommentaaride ja küsimuste vastamist. Kiire tagasiside muredele on aluseks usalduse tekitamisele.
Elion on selleks puhuks eeskujuna lausa eraldi aplikatsiooni välja töötanud.

 3. Ole leitav

Määra kindlaks milliseid sinu tegevusalaga seotud märksõnu kõige rohkem otsingumootorist otsitakse. Seejärel optimeeri oma koduleht nendele märksõnadele, et su firma koduleht oleks potentsiaalsetele klientidele otsingumootorites lihtsasti kättesaadav.
Lõpuks võiksid kaaluda internetikeskkonnas reklaamkampaaniate tellimist – tõhusamaid neist näiteks Facebooki reklaam ja Google Adwords.

4. Informeeri olemasolevaid kliente

Uuri välja, kuidas su kliendid sooviksid edaspidi lugeda uudiseid ja saada informatsiooni  uute toodete kohta. Mõned inimesed eelistavad lugeda blogi, teised kuulata podcasti, kolmandad sooviksid saada korra kuus e-mailile uudiskirja.

Sinu ülesanne on otsustada, millist turundusvahendid su kliendid eelistavad ja kasutada seda oma turunduskanalina.

5. Katseta erinevaid kanaleid ja kampaaniate sisu

Et tihedas konkurentsis hakkama saada, tuleb sul erinevaid turunduskanaleid katsetada. Internetiturunduses ei ole paika pandud täpseid seaduseid, seega tuleb sul katsetada nii turunduskanaleid kui ka samades kanalites erineva ideega kampaaniaid, et teada saada, kuidas sinu sihtgrupp nendele reageerib. Varuge kannatust ja eelarvet! =)

Kokkuvõtteks…

Internetiturunduse peamine eesmärk tänapäeval on tekitada sihtgrupis usaldust ja küsida luba oma tooteid/teenuseid turundada. Selline strateegia annab sulle privileegi ennast reklaamida nendele, kes on sinu reklaamist ise huvitatud. Ja müüa nendele, kes tahavad osta.
Siiani kehtinud küsimus “Mida me Teile müüa saaksime?”, tuleks ümbermõtestada nii: “Kuidas me saame Teid aidata?”

Kasutades internetimaastikul leiduvaid eelkirjeldatud võimalusi enda huvides maksimaalselt, garanteerime sulle märgatavat kasumlikkust!

Loodetavasti see õnnestub sul, aga kui jääd kusagil hätta, võta meiega julgelt ühendust!

 

 

 

Comments are closed.

Visioon

Olla Eesti kõige rahulolevamate klientide ja töötajatega internetiturundusega tegelev edukas ettevõte.

Missioon

Mitmekesistada internetiturunduse teenuseid ja tõsta konkurentsi.

RS Turundus

Telefon: (+372) ) 5688 4327
Koduleht: www.rsturundus.ee
Email: info@rsturundus.ee