Helista: (+372) 5661 7974

Kõige ohtlikumad online-turunduse vead

Usun, et pea kõik, kes on tõsiselt süvenedes proovinud mingeid kampaaniaid internetikeskkonnas ise läbi viia, on
nõus, et tegemist ei ole tehniliselt väga keerulise protsessiga. Tuleb lihtsalt sisutekst ja selle kõrvale sobiv kampaaniapilt näiteks Facebooki üles riputada ja korra päevas käia vaatamas, kuidas sellel seal läheb.
Kiirus ja lihtsus iseloomustavad internetikeskkondades kampaaniate läbi viimist ja need on online-turunduse üks suurimaid eeliseid. Siinkohal juhin  tähelepanu sellele,  et algajatel (ja ka mitmetel kogenud turundajatel) on üsna lihtne teha tõsiseid vigu, mis ei lase kogu internetimaastikul leiduvaid võimalusi ära kasutada. Järgnevalt räägin lähemalt minu meelest 5 kõige ohtlikumast veast.

1. Koduleht on olemas, aga e-strateegia on ebaselge

On ettevõtteid, kes arvavad, et nende e-strateegia üks põhilisemaid osi on koduleht. See, kusjuures, ongi minu meelest täiesti tõsi. Viga tehakse aga juhtudel, kui paljud firmad lasevad endale niisama ühe läbimõtlemata kodulehe teha, et see lihtsalt oleks olemas. Enamikel juhtudel on tulemuseks olukord, et koduleht ei lähe ettevõtte üldise kujundi ja kavandiga kokku ning tihti rahuldutakse staatilise mitte midagiütleva brošüüri-tüüpi lähenemisega. See, et firmal on koduleht olemas, ei tähenda seda, et neil on selge visioon sellest, mida nad oma kodulehe olemasoluga öelda ja saavutada tahavad. Seega enne kodulehe tegemist peaks hoolikalt läbi mõtlema, milliseid eesmärke ja kuidas täpselt see edaspidi täitma hakkab.

2. Koduleht on olemas, aga sellel pole külastusi

Tellisid kodulehe ja nüüd hakatakse seda külastama? Vale. Et külastajaid kodulehele saada, peab selleks vaeva nägema. Kusjuures, iga ettevõte peaks kasutama internetis leiduvaid turunduskanaleid selleks, et kodulehele külastajaid suunata. See on nii oluline etapp, et kõik järgnevad sammud muutuvad tähtsusetuks, kui see koht on täitmata. Põhilised võimalused, mida iga ettevõte peaks kasutama, on otsingumootorites leitavuse saavutamiseks SEO, Google Adwords ja sotsiaalmeedia võrgustikkudest vähemalt Facebook ja Google+.

3. Koduleht on olemas, sellel on väga palju külastusi, aga toodet/teenust ei osteta

Sul võib olla tuhandeid kodulehe külastusi päevas, aga see üksi ei tähenda, et oled online-turunduses edukas. Seetõttu on näiteks lemmikloomapoodidel mõttetu Facebookist juhtida kodulehele kampaanias osalemiseks tuhandeid inimesi, kui auhinnaks on sülearvuti, sest mõõtmatu osa kampaanias osalejatest ei ole otseselt lemmiklooma kaupadest huvitatud. Internetiturunduse esimene eesmärk oleks aga juhtida inimesed kodulehele ja realiseerida need külastused ostudeks.

4. Liiga väike eelarve

Praktika on näidanud, et paljudel juhtudel tahavad värsked turundajad internetis uue kampaania keskmisest väiksema eelarvega käivitada. Loomulikult võib esialgu kampaaniat väikese eelarvega testida, kuid peab arvestama, et ebaproportsionaalselt väike eelarve võib viia selleni, et kampaania ei jõua piisavalt pika aja jooksul piisavalt suure hulga sihtgrupini ning sellest tuleneva statistika põhjal ei ole võimalik teha paikapanevaid järeldusi. Siinkohal soovitame enne kampaaniaga alustamist kelleltki kogenenumalt mõistlik eelarve järgi uurida.

5. Valearusaam, et internetiturundus on ühekordne projekt mitte järjepidev protsess

Need turundusfirmad, kes pakuvad sulle kiiret ja ühekordset lahendust, raiskavad sinu aega ja maksimaalset potentsiaali klientideni jõudmiseks. Kui vaadelda internetiturundust pidevalt edasiliikuva protsessina, võib sellest palju õppida ja täielikult mõista, mis enda valdkonna konkurentsis toimub. Uuenduslik ja järjepidevalt tegutsev peaks nagunii olema, et Google otsingumootoris positsioone säilitada.

Need 5 kirjeldatud viga olid esimesed, mis minu meelest ettevõtte turundustegevusele suurt ohtu võivad tähendada, aga loomulikult on võimalusi midagi valesti teha veel mitmeid. Kindlasti räägin nendest ka mõnes järgmises sissekandes.

Comments are closed.

Visioon

Olla Eesti kõige rahulolevamate klientide ja töötajatega internetiturundusega tegelev edukas ettevõte.

Missioon

Mitmekesistada internetiturunduse teenuseid ja tõsta konkurentsi.

RS Turundus

Telefon: (+372) ) 5688 4327
Koduleht: www.rsturundus.ee
Email: info@rsturundus.ee